9 Ağustos 2015 Pazar

"Keşke, keşke, keşke" diyerek ölmek...


"Keşke, keşke, keşke" diyerek ölmek...
Dünyadaki pişmanlıkları değil ahiretteki sonsuz pişmanlığı şimdiden görebilmek gerek.

Avusturalya’da yıllar boyunca evlerinde ölümü bekleyen hastalarla çalışan hemşire Bronnie Ware bir kitap yazarak insanların hayatlarının son günlerinde en çok neye pişman olduklarını yazmış.
Ölüm döşeğinde yatan insanların anlattığına göre en çok pişman oldukları konular şöyleymiş: Keşkebaşkalarının benden beklediği hayatı sürmek yerine düşlerimi gerçekleştirecek cesaretim olsaydı, keşke bu kadar çok çalışmasaydım, keşke duygularımı dile getirme cesaretim olsaydı, keşke arkadaşlarımla ilişkilerimi güçlendirseydim, keşke kendime daha çok mutlu olmak için izin verseydim…
Farkındaysanız hep dünyaya yönelik “keşkeler” bunlar… Oysa o insanlar bir daha dönmemek üzere dünyayı terk ediyorlar. Bir daha ne yaparlarsa yapsınlar dünyaya dönüp hayatlarını değiştiremeyecekler, üstelik hepsi kaderlerini yaşadılar, değiştirmeye hiçbirinin gücü yok.
İnsan iman etmediğinde, ahiret için yaşamayıp sadece dünyada mutlu olmayı, nefsini tatmin etmeyi düşündüğünde böyle zahir bir bakış açısına sahip oluyor. Ölen insan asıl sonsuz pişmanlığı ahirette yaşayacağını, hem de sonsuza kadar bu pişmanlığı duyacağını göremiyor. Emin olun ahiretteki pişmanlık insanı kasıp kavurur, adeta içini yakar. İnsan her gün dünyaya dönmek ve Allah’a samimi bir kul olmak ister ama yapamaz. Bir türlü geri dönemez.
“Ah keşke dünyaya geri dönebilsem, samimi olup iman etsem, Allah için yaşasam, tüm ibadetlerimi yapsam, tüm hayatımı Allah için güzel amellerle doldursam, dünyanın geçiciliğini görsem ve yalnız ahiret için yaşasam” diye her gün yalvarır. Ama onu dinleyen olmaz, onun yalvarışlarını duyan olmaz. Çünkü Allah bu insanların samimiyetsizliğini bilir, dünyaya dönseler de iman etmeyeceklerini Kuran’la bize bildirir.
Ateşin üstünde durdurulduklarında onları bir görsen; derler ki: "Keşke (dünyaya bir daha) geri çevrilseydik de Rabbimiz'in ayetlerini yalanlamasaydık ve mü'minlerden olsaydık." (En'am Suresi, 27)
Hayır, önceden saklı tuttukları kendilerine açıklandı. Şayet (dünyaya) geri çevrilseler bile, kendisinden sakındırıldıkları şeylere şüphesiz yine döneceklerdir. Çünkü onlar, gerçekten kâfirlerdir. (En'am Suresi, 28)
İnsan kısacık geçen dünya hayatında değil, asıl sonsuz ahiret hayatında mutlu olmak, cennette eşsiz nimetlerle sonsuza kadar yaşamak istiyorsa o zaman akılcı düşünmeli ve derin tefekkür etmeli. Allah’ı unutmalarından dolayı, iman etmediklerinden ve dinden yüz çevirdiklerinden dolayıcehennemdeki insanların “keşke” lerine bakmalı ve asla onların arasında olmamak için henüz vakit varken samimi bir kalple Allah’a yönelmeli.
Kitabı sol eline verilen ise; o da, der ki: "Bana keşke kitabım verilmeseydi." (Hakka Suresi, 25)
"keşke o (ölüm herşeyi) kesip bitirseydi. (Hakka Suresi, 27)
Gerçekten Biz sizi yakın bir azab ile uyardık. Kişinin kendi ellerinin önceden takdim ettiklerine bakacağı gün, kafir olan da: "Ah, keşke ben bir toprak oluverseydim" diyecek. (Nebe' Suresi, 40)
Der ki: "keşke hayatım için, (önceden bir şeyler) takdim edebilseydim." (Fecr Suresi, 24)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder