9 Ağustos 2015 Pazar

Tony Blair: “Kur'an bana ilham verdi”


Tony Blair: “Kur'an bana ilham verdi”
Zaman zaman dünya liderlerinin Kur'an’dan nasıl etkilendiklerini okuyoruz. Ahir zamanda olduğumuz bu dönemde daha birçok liderin Kur'an’dan etkilendiğine şahit olacağız. Hatta kısa bir süre sonra da insanların akın akın İslam’a yönelmelerine şahit olacağız.
Bugüne kadar üç defa Kur'an'ı okuduğunu söyleyen İngiltere Başbakanı Tony Blair, pek çok açıklamasında Kur'an ahlakına duyduğu hayranlığı dile getiriyor. 29 Mart 2000 tarihinde ünlü televizyon kanalı BBC, Blair'in Kur'an'a olan hayranlığını "Blair: Koran Inspired Me" (Blair: Kur'an Bana İlham Verdi) başlıklı haberi ile bildirdi. İslam'ın çok barışcıl ve güzel bir din olduğunu, kendisine ait iki Kur'an'ı olduğunu ve Kur'an'ı okudukça ondan ilham aldığını söyleyen Blair sözlerine şöyle devam ediyordu:
Eğer Kur'an'ı okursanız çok açık bir kitap olduğunu göreceksiniz... insanlığa rehberlik eden sevgi ve beraberlik kavramlarını çok iyi açıklıyor.1
11 Eylül saldırıları gerçekleşmeden bir iki gün önce İngiliz The Mail on Sunday gazetesinde yer alan bir haberde ise eski ABD Başkanı Bill Clinton'ın kızının kendisine Kur'an hediye etmesi ile Kur'an okumaya başladığını söyleyen Blair, Kur'an'ın kendisine cesaret verdiğini aktarmaktaydı. 2 Saldırılardan sonra El-Cezire televizyonunda yayınlanan bir röportajında Blair bir kez daha Kur'an okuduğunu açıklıyor ve şunları söylüyordu:
Kur'an'ı dilimize tercüme edilmiş hali ile okudum. İslam hakkında eserler de okuyorum ve bundan çok zevk alıyorum. Kur'an hakkında daha önce bilmediğim ve Hıristiyanları da çok ilgilendirdiğini düşündüğüm pek çok şeyi öğrendim.149
Time dergisi ise Tony Blair ile ilgili bir makalede Blair'i, "uzun zamandır Kur'an öğrencisi olan Tony Blair" olarak tanımlıyordu.3
Kaynaklar:
1. "Blair Kuran'a Merak Salmış", Milliyet, 11 Eylül 2001.
2. Prime Minister Tony Blair's Interview with Al-Jazeera, 9 Ekim 2001.
3. "Travels With Tony", Time, 12 Kasım 2001, c. 158, no. 20.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder