20 Nisan 2014 Pazar

Büyük kurtarıcı Hz. Mehdi’nin dış görünüşü nasıl olacak – 3


Büyük kurtarıcı Hz. Mehdi’nin dış görünüşü nasıl olacak – 3
Peygamberimiz Hz. Mehdi'nin adını hikmetle gizli tutmuştur.

İnsanlar ilk zamanlarda Hz. Mehdi’den uzak duracak, onun yaptıklarından şüpheye düşecek ve ondan kaçacaklar. Ama zaman ilerledikçe Hz. Mehdi’nin her hareketinin çok hikmetli olduğunu anlayacak ve yavaş yavaş onun çevresinde toplanmaya başlayacaklar. Bakın bu durumhadislerde nasıl bildiriliyor:
KOYUNLARIN ÇOBANLARINDAN KAÇMASI GİBİ İNSANLAR ONDAN (HZ. MEHDİ'DEN) KAÇACAKLARDIR...Daha sonra insanlar her yerde bir ıslahatçı aramaya başlarlar. Ancak ondan başka kendilerine yardım edecek birini bulamadıklarından, ona koşmaya başlarlar... 1
Şimdi Hz. Mehdi ahir zamanda yaşadığımız bu dönemde zuhur ettiğinde onu daha iyi tanıyabilmemiz için peygamberimizin bu asrın şahane insanı ile ilgili verdiği detaylara bakalım:
YANAĞINDA BEN VARDIR:
Yüzünde BİR BEN bulunacaktır. 2
YANAĞINDA, İNCİYİ ANDIRAN, BİR YILDIZ GİBİ YÜZÜNÜ AYDINLATAN BİR İŞARET VARDIR. 3
BU BEN, AÇIK RENKLİ VE PARLAKTIR:
Hz. Mehdi’nin... YANAĞINDAKİ BENİ ...YILDIZ GİBİ PARLAKTIR. 4
BENİ, HZ. MUSA’NIN YANAĞINDAKİ BEN GİBİDİR:
Hz. Mehdi’nin.. YANAĞINDAKİ BENİ HZ. MUSA'DA OLDUĞU GİBİ dışa çıkık ve yıldız gibi parlaktır... 5
YANAĞINDAKİ BEN DIŞA ÇIKIKTIR:
Hz. Mehdi’nin.. YANAĞINDAKİ BENİ DIŞA ÇIKIKTIR.... 6
ÇEKİK GÖZLÜDÜR:
Humrân bin A'yân der ki: İmam Muhammed Bâkır'a şöyle arzettim: "... Mehdi'nin GÖZLERİ ÇEKİKTİR..." 7
YEŞİL GÖZLÜDÜR:
O (HZ. MEHDİ) YEŞİL GÖZLÜ (EKHALU'L AYNEYNİ) … bir gençtir... 8
O (HZ. MEHDİ) YEŞİL GÖZLÜ (AYNU'L HADRA), hilal kaşlı, kalkık burunlu, sık sakallı, sağ yanağına doğru sakalsız bir gençtir. 9
KAŞLARI KAVİSLİDİR:
Kaşı KAVİSLİDİR. 10
O (HZ. MEHDİ) yeşil gözlü (aynu'l hadra'), HİLAL KAŞLI, kalkık burunlu, sık sakallı, sağ yanağına doğru sakalsız bir gençtir. 11
Kaynaklar:
1.       (Bihar ul-Envar, cilt 52, S. 326)
2.       (El-Kavlu'l Muhtasar Fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 41)
3.       (Muhammed B. Resul Al-Hüseyni El Berzenci, "Kıyamet Alametleri" Pamuk Yayınları, Trc: Naim Erdoğan)
4.       (Bihar-ül Envar, Cilt:13, Sayfa: 243 (Farsça tercüme))
5.       (Bihar-ül Envar, Cilt:13, s. 243 (Farsça tercüme))
6.       (Bihar-ül Envar, Cilt:13, s. 243 (Farsça tercüme))
7.       (Şeyh Muhammed b.İbrahim-i Numani, Gaybet-i Numani s. 252)
8.       (Mehdi ile ilgili gelen haberler, (Nurul Ebsar) Ehl-i Beyt & Oniki İmam, Kutuplar ve Mezhep İmamlarının Menkıbeleri Şeblenci (1250),Tercüme: Saim Güngör, (Pamuk Yayıncılık, Nisan 2004, cilt: 628 77 93) s. 588-589)
9.       (Mehdi ile ilgili gelen haberler, (Nurul Ebsar) Ehl-i Beyt & Oniki İmam, Kutuplar ve Mezhep İmamlarının Menkıbeleri Şeblenci (1250), Tercüme: Saim Güngör, (Pamuk Yayıncılık Nisan 2004 Cilt: 628, 77, 93)
10.   (Muhammed B. Resul Al-Hüseyni El Berzenci, "Kıyamet Alametleri" Pamuk Yayınları, Trc. Naim Erdoğan, s. 163)
11.   (Mehdi ile ilgili gelen haberler, (Nurul Ebsar) Ehl-i Beyt & Oniki İmam, Kutuplar ve Mezhep İmamlarının Menkıbeleri Şeblenci (1250), Tercüme: Saim Güngör, (Pamuk Yayıncılık Nisan 2004 Cilt: 628, 77, 93)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder