26 Nisan 2014 Cumartesi

Üzülmeyin, Rab’bin verdiği sevinç sizi güçlü kılar...


Üzülmeyin, Rab’bin verdiği sevinç sizi güçlü kılar...
Mutsuz olan insanların aklına zarar geliyor. İmansızlık mutsuzluğa, mutsuzluk imansızlığa sebep oluyor.

Başlık olarak paylaştığım bu sözTevrat’ın Nehemya Bölümü’nden. Tevrat değiştirilmiş bir kutsal kitap, fakat içinde yine de kutsal metinler barındırıyor. Biz bu metinlerin hangilerinin doğru olduğunu Kuran’la karşılaştırdığımızda anlıyoruz.
Tevrat’ta insanı derinden etkileyen o kadar fazla güzel söz var ki, ben her okuduğumda hem öğüt alıyorum hem de insanlarla paylaşma ihtiyacı duyuyorum. Bugün “Tevrat’ta hüzne kapılmamak ve imanla huzur bulmak” konusundaki sözleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım okuyan herkes bu hikmetli sözleri düşünür ve kısacık dünya hayatında üzülmenin ne kadar boş olduğunu anlar...
Huzurlu yürek bedenin yaşam kaynağıdır, hırs ise insanı için için yer bitirir. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 14:30)
Aptalı üzüntü öldürür, budalayı kıskançlık bitirir. (Eyüp, 5:2)
Mutlu yürek yüzü neşelendirir, acılı yürek ruhu ezer. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 15:13)
... Bana dönün, huzur bulun, kurtulursunuz. Kaygılanmayın, Bana güvenin, güçlü olursunuz... (Yeşaya, , 30:15)
Doğruluğun ürünü esenlik, sonucu, sürekli huzur ve güven olacaktır. (Yeşaya, , 32:17)
Yaşam yolunu bana bildirirsin. Bol sevinç vardır Senin huzurunda... mutluluk eksilmez. (Mezmurlar, 16:11)
Canım yalnız Allah'da huzur bulur, kurtuluşum O'ndan gelir. (Mezmurlar, 62:1)
Ey canım, yalnız Allah'ta huzur bul, çünkü umudum Ondadır. (Mezmurlar, 62:5)
Rab'be dedim ki, "Efendim Sensin. Sen'den öte mutluluk yok benim için." (Mezmurlar, 16:2)
Beni huzura kavuşturdu, kurtardı, çünkü benden hoşnut kaldı. (2. Samuel, 22:20; Mezmurlar, 18:19)
Huzur duyunca dedim ki, "Asla sarsılmayacağım!" (Mezmurlar, 30:6)
Ama alçakgönüllüler ülkeyi miras alacak, derin bir huzurun zevkini tadacak. (Mezmurlar, 37:11)
Sıkıntılı günde cesaretini yitirirsen, gücün kıt demektir. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 24:10)
Kötülük edenlere kızıp üzülme, suç işleyenlere özenme!... Rab'bin huzurunda sakin dur, sabırla bekle; kızıp üzülme işi yolunda olanlara, kötü amaçlarına kavuşanlara... Kızmaktan kaçın, bırak öfkeyi, üzülme, yalnız kötülüğe sürükler bu seni. (Mezmurlar, 37:1, 7-8)
Kötülük edenlere kızıp üzülme, onlara özenme. Çünkü kötülerin geleceği yok, çırası sönecek onların. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 24:19-20)
Doğru kişi sıkıntıdan kurtulur, onun yerine sıkıntıyı kötü kişi çeker. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 11:8)
Sıkıntıya düştüğünüzde ve bütün bu olaylar başınıza geldiğinde, sonunda Allah'ınız Rab'be dönecek, O'nun sözüne kulak vereceksiniz. (Yasa'nın Tekrarı, 4:30)
... Doğru kişi sıkıntıyı atlatır. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 12:13)
... Rab'bin... yapmış olduğu bütün iyiliklerden dolayı sevinç duyarak mutluluk içinde evlerine döndüler. (1. Krallar, 8:66)
Ne mutlu adamlarına! Ne mutlu Sana hizmet eden görevlilere! Çünkü sürekli bilgeliğine tanık oluyorlar. (1. Krallar, 10:8; 2. Tarihler, 9:7)
... Ne mutlu Allah'ı Rab olan halka! (Mezmurlar, 144:15)
... Allah onun yüreğini mutlulukla meşgul eder. (Vaiz, 5:20)
Kullarım mutluluk içinde ezgiler söyleyecek, ama siz yürek acısından feryat edecek, ezik bir ruhla haykıracaksınız. (Yeşaya, 65:14)
Ne mutlu Rab'be güvenen insana, güveni yalnız Rab olana! (Yeremya, 17:7)
Sen'de neşe ve sevinç bulsun bütün sana yönelenler! "Rab yücedir!" desin hep Senin kurtarışını özleyenler! (Mezmurlar, 40:16)
... Yürekleri Rab'de sevinç bulacak. (Zekeriya, 10:7)
Ey canım, yine huzura kavuş, çünkü Rab sana iyilik etti. (Mezmurlar, 116:7)
İçime huzur verdiğin için buyrukların doğrultusunda koşacağım. (Mezmurlar, 119:32)
... Huzur bulsun Seni sevenler! (Mezmurlar, 122:6)
Ama Beni dinleyen güvenlik içinde yaşayacak, kötülükten korkmayacak, huzur bulacak. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 1:33)
... Gün be gün sevinçle dolup taştım, huzurunda hep coştum. (Süleyman'ın Özdeyişleri, 8:30)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder