26 Nisan 2014 Cumartesi

Helal olsun İHH’ya Suriye’ye 200 yardım tırı daha yolda!


Helal olsun İHH’ya Suriye’ye 200 yardım tırı daha yolda!
Türkiye'nin bu kadar Suriye'ye sahip çıkması şereftir, tüm dünyaya örnektir.

İHH İnsani Yardım Vakfı, “Komşuluk Hakkı İçin” ve “Sana İhtiyacım Var” kampanyaları kapsamında 23 Şubat Pazar günü tüm Türkiye’den Suriye’ye gönderilmek üzere 200 yardım TIR’ı kaldıracak.
Öncelikle bu hizmeti gerçekleştiren İHH yetkililerini tebrik ediyorum. Türkiye’den Suriye’ye yardım gitmesi çok önemli. İHH yetkilileri, ahir zamanda olduğumuz bu zorlu dönemde gerçekten de kimsenin yapmadığını yapıyor, kahramanca bu yardımı (her ne pahasına olursa olsun) yerine getiriyorlar. Onları durdurmak, tırlarda silah var diyerek bu yardımları engellemek büyük vicdansızlıktır.Suriye’de her gün yüzlerce masum insan yaşamını yitiriyor. Küçücük bebekler soğuktan donarak ölüyor. İnsanlar bir kuru ekmek bile bulamadan günlerini geçiriyor. Bakın Allah Kuran’da zavallı kadınlara ve çocuklara yardım edilmesini nasıl emrediyor:
Size ne oluyor ki, Allah yolunda ve: "Rabbimiz, bizi halkı zalim olan bu ülkeden çıkar, bize Katından bir veli (koruyucu sahib) gönder, bize Katından bir yardım eden yolla" diyen erkekler, kadınlar ve çocuklardan zayıf bırakılmışlar adına savaşmıyorsunuz? (Nisa Suresi, 75)
Suriye'de 2011 yılında başlayan ve yaklaşık 3 yıldır büyük bir yıkımın yaşandığı  insani krizin boyutu, rakamlarla ifade edilemeyecek bir dramı yansıtıyor. Milyonlarca kişinin yerinden edildiği, en temel ihtiyaçların bile karşılanamaz durumda olduğu bölgede, İHH İnsani Yardım Vakfı, mağduriyetlerin başladığı gününden beri yardım çalışmaları yürütüyor. Komşumuz ve kardeşlerimiz olan Suriyeliler için, tam üç yıldır seferber oluyor.
Gelinen noktada, yüz binlerce insan bu desteklerle hayata tutunmuş olsa da yıkım ve katliamlar artarak devam ediyor. Üstelik saldırılarla yaşanan ölümlere açlıktan ölümler de eklendi ve kış mevsimi tüm bu olumsuzlukları daha da artıran bir faktör durumunda. Dolayısıyla yardımlara olan ihtiyaç ve yardımların aciliyeti de her geçen gün artıyor.
Bu tablo karşısında, bölgede yardıma muhtaç insanlar için birçok yardım kampanyası düzenleyen İHH İnsani Yardım Vakfı, şimdiye dek gerçekleştirmiş olduğu en büyük TIR organizasyonunu yapmaya hazırlanıyor. Bugüne kadar Suriye’ye 2 bin 100 yardım TIR’ı gönderen İHH, 1 Ocak-28 Şubat arasında göndermeyi hedeflediği 500 TIR’ın 200’ünü 23 Şubat Pazar günü Türkiye genelinde düzenlenecek programlarla kaldıracak.
Kalkacak TIR’ların bir kısmı Cilvegözü ve Ceylanpınar sınır kapılarından direk geçiş yapacak, geri kalanları ise Kilis ve Reyhanlı’daki lojistik merkezlerimizde depolanacak. Yardımlar öncelikle, Suriye içindeki sınır hattı boyunda sıkışmış milyonlarca insana, daha sonra da Halep ve Şam çevresi ile Yermük kampı gibi iç bölgelere gönderilecek.

ACİLEN İHTİYAÇ DUYULAN AYNİ YARDIM MALZEMERİ ŞÖYLE:

1- Un ve Maya
2- Kuru gıda
3- Süt tozu
4- Bebek bisküvisi
5- Konserve çeşitleri
6- Hurma
7- Bebek bakım malzemeleri
8- Bebek bezi
9- Bay, bayan ve çocuk kıyafetleri (yazlık ve kışlık)
10- Ayakkabı ve bot ( bay, bayan ve çocuk)
11- Battaniye
12- Hasır
13- Çadır ve Mat
14- Uyku tulumu
15- Yastık
16- Nevresim takımları
17- Her türlü tekstil ürünü
18- Acil müdahale ilk yardım çantası
19- Çocuklar için oyuncak
20- Hijyen ve temizlik malzemeleri
21- Bayan hijyen malzemeleri
22- Şarjlı aydınlatma cihazları
23- Jeneratör
24- Öğrenciler için kırtasiye malzemeleri
25- Her türlü inşaat malzemesi
Şimdi vicdanı olan, Allah’tan korkan samimi Müslüman kardeşlerime sesleniyorum. Suriye’li kardeşlerimize mutlaka yardım elimizi uzatalım. Kimse “benim yardımımdan ne olur” demesin. Unutmayalım ki onların yerinde bizler de olabilirdik. Bu korkunç savaşta anamızı, babamızı, çocuklarımızı kaybeden, gece soğukta donan, bir tabak çorbaya hasret kalan ve korku içinde sabahlayan bizler olabilirdik…
Yardım için: http://www.ihh.org.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder