15 Nisan 2014 Salı

Ey Allah'ım senin rızan için oruç tuttum ve senin rızkınla orucumu açıyorum…


Ey Allah'ım senin rızan için oruç tuttum ve senin rızkınla orucumu açıyorum…
Allah'ın bağışlayıcılığı ve affediciliği olmasa insan ne yapardı?

Bugün yazımın başlığı peygamberimizin iftar vakti okuduğu dua ile başlamak istedim: “Ey Allah'ım senin rızan için oruç tuttum ve senin rızkınla orucumu açıyorum” Kuşkusuz oruç çok güzel bir ibadet, insanın tüm nimetlerin çok iyi farkına vardığı hepsi için Allah’a şükrettiği çok güzel bir ay Ramazan.
Oruç ibadetinin Allah'ın razı olacağı umulan şekilde yerine getirilmesi, güçlü bir imanın, ihlâsın, samimiyetin ve Allah korkusunun göstergesidir. Çünkü oruç, Allah ile kul arasındaki bir ibadettir. İnsanın bu farzı yerine getirirken ne niyette olduğunu, samimiyetini, ihlâsını, haram ve helalleri uygulamada gösterdiği titizliğini ancak Allah bilir. Orucun bir diğer faydası da insanların sakınmaları, yani kötülüklerden uzak durup, nefislerini terbiye etmeleridir. Bunun tek yolu da, Allah'a samimi bir kalple iman edip, Rabbimiz'in emir ve tavsiyelerine uymak, vicdanının sesini dinleyip, nefsinin kışkırtmalarından uzak durmaktır. Böyle bir kişinin ahlakı zaman içinde güzelleşecek, imanı olgunlaşacak ve Allah korkusu daha da güçlenecektir.
İnsan, hayatının her alanında, Ramazan Ayı'nda aldığı bu özel terbiyenin nimetlerinden yararlanır. Çünkü nefsini terbiye etmiş -yani elindeki nimetlerin Allah'a ait olduğunu ve acizliğini fark etmiş- bir insanın hayatında birtakım değişiklikler meydana gelir. Böyle bir insanın dünya görüşü, olaylar karşısındaki tepkileri ve yorumları farklılaşır. İnsani yönü ön plana çıkar. Allah'ın nimetleri olmadan yaşamanın imkânsız olduğunu, açlığı yaşamak suretiyle uygulamalı olarak tespit etmiş bir kişinin bakış açısında çok olumlu değişiklikler meydana gelir.
Oruç ibadetini yerine getirirken güzel ahlakın bir temel olduğunu da unutmamak gerek, Allah rızası için yapılan bu ibadeti en güzel şekilde, gerçekten peygamberimiz gibi salih bir ahlakla tamamlamak gerek.
Oruç perdedir. Biriniz bir gün oruç tutacak olursa kötü söz sarfetmesin, bağırıp çağırmasın. Birisi kendisine yakışıksız laf edecek veya kavga edecek olursa "ben oruçluyum!'' desin (ve ona bulaşmasın).'' (Müslim, Sıyâm 164)
(Mümin) kardeşine tebessüm etmen sadakadır. İyiliği emredip kötülükten sakındırman sadakadır. Yolunu kaybeden kimseye yol göstermen sadakadır. Yoldan taş, diken, kemik gibi şeyleri kaldırıp atman da senin için sadakadır. (Tirmizi, Birr, 36)
Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) yatağına girdiği zaman şu duayı okurdu: "Bize yedirip içiren, ihtiyaçlarımız görüp bizi barındıran Allah'a hamdolsun. İhtiyacını görecek, barınak verecek kimsesi olmayan niceleri var!" (Müslim, Zikr 64)
Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Yatağına girdiğin zaman şu duayı oku: "Allah'ım nefsimi Sana teslim ettim, yüzümü Sana çevirdim, işlerimi Sana emanet ettim, sırtımı Sana dayadım. Senin rahmetinden ümitvarım, gazabından da korkuyorum. Senin ikabına (azabına) karşı, Senden başka ne melca (sığınacak yer) var, ne de kurtarıcı. İndirdiğin Kitab'a, gönderdiğin Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e imàn ettim" (Buhâre, Daavât 7, 9)
"Allah'ım Seni her çeşit noksan sıfatlardan takdis ederim, hamd Sanadır. Senin ismin mübârek, azametin yücedir, Senden başka İlah da yoktur." (Tirmizi, Salat 179)
Tüm Müslüman âlemine bereket dolu bir Ramazan diliyorum, Allah tüm Müslümanları birleştirsin, hepsini kardeşlik, sevgi, merhamet çatısı altında bir araya toplasın. Bizlere bu dünyanın son ömründe son kezİslam’ın hâkim olduğunu göstersin inşaAllah. Kalplerimiz felah bulsun, tüm dünya insanları aşkla ve şevklenamaza dursun. Dünyanın her yerinde Rabbimin ismi yankılansın, tüm kalpler, tüm yüzler Allah’a dönsün inşaAllah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder