11 Eylül 2013 Çarşamba

Yetim hakkına elini uzatan başına geleceklere hazırlıklı olsun...

Yetim hakkına elini uzatan başına geleceklere hazırlıklı olsun...
Yetim hakkı yiyen insan bunun karşılığını mutlaka alacağını bilmelidir.

Bugün sizlere çok önemli bir konudan bahsetmek istiyorum. Yetimlere nasıl davranılması gerektiği Kuran’da hükümlerle bildirildiği için her Müslüman’ın bu hükümleri mutlaka bilmesi ve uyması gerekir. Allahyetimleri korumak için ayet indirmiştir, hepimizin ailesinde, çevresinde yetim var. Bu yüzden Allah’ın hükümlerini korumamız ve Allah’ın bizlerden istediği şekilde davranmalıyız.  
Kuran'da, anne ve babasını kaybettiği için eğitimini sağlayacak ve bakımını üstlenecek bir kişiye muhtaç kalan yetim çocuklara karşı merhametli olunması ve onlara güzellikle davranılması şöyle emredilmiştir:

Öyleyse sakın yetimi üzüp-kahretme. (Duha Suresi, 9)
Allah ayetlerinde müminlere yetimler hakkında adaleti ayakta tutmayı, kazanılanlardan yetimlere infak etmeyi, onlara iyilikle davranmayı, yetimlerin mallarını adaletle harcamayı ve belirli bir akli olgunluğa eriştiklerinde de mallarını onlara vermeyi öğütlemiştir.
Allah Kuran'da ayrıca yetim olanın güzel ahlaklı, iyi bir insan yetiştirilmesini, yani eğitiminde özenli ve titiz olunmasını tavsiye etmiştir. Ve müminleri yetimleri koruma ve maddi güvence altına alarak yetiştirme konusunda teşvik etmiştir:
... Ve sana yetimleri sorarlar. De ki: "Onları ıslah etmek (yararlı kılmak) hayırlıdır. Eğer onları aranıza katarsanız, artık onlar sizin kardeşlerinizdir... (Bakara Suresi, 220)
Mümin bir kimse yetimin malına haksızlık yapmaya asla yanaşmaz. Çünkü Allah yetimin malına göz dikerek bu maldan çıkar sağlama gibi merhametsizce bir tavrı ayette büyük bir suç olarak tanımlamıştır:
... Yetimlere mallarını verin ve murdar olanı temiz olanla değiştirmeyin. Onların mallarını mallarınıza katarak yemeyin. Çünkü bu, büyük bir suçtur. (Nisa Suresi, 2)
İşte tüm bunlardan dolayı müminler yetimlerin mallarını onlar büyüyüp kendilerine bakacak duruma gelene kadar büyük bir itinayla muhafaza eder ve yetişkin bir yaşa geldiklerinde de bütün haklarını kendilerine devrederler.
Allah'ın indirdiği Kitap'tan bir şeyi göz ardı edip saklayanlar ve onunla değeri az (bir şeyi) satın alanlar; onların yedikleri, karınlarında ateşten başkası değildir. Allah kıyamet günü onlarla konuşmaz ve onları arındırmaz. Ve onlar için acı bir azap vardır. (Bakara Suresi, 174)
Sonuçta yetim hakkına elini uzatan, onları gereği gibi koruyup kollamayan kişi mutlaka ahirette bu yaptığı hareketin hesabını vereceğini bilerek yaşamalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder