20 Nisan 2014 Pazar

Kütüphaneler dolusu kitap okuyup da Kuran’ın tek bir ayetini bilmemek ne demek?


Kütüphaneler dolusu kitap okuyup da Kuran’ın tek bir ayetini bilmemek ne demek?
Şimdiye kadar kaç kitap okudun, ortaokul, lise ve üniversite hayatın boyunca okuduğun kitapları bir yere yığdığını düşün… Peki sence kaç gazete okudun, kaç dergi okudun? İnternetten okuduğun mesajları, yazıları, birbirine eklesen kaç kitap olur sence? Bu kitaplar kaçkütüphane doldurur? Ne kadar çok değil mi… Sayfalar dolusu kitap okumuşsun ve sayfalar dolusu bilgiyi beynine doldurmuşsun. Peki şimdi de asıl sormamız gereken soruya gelirsek, insan yirmi yılda, otuz yılda sayfalarca kitap okurken neden Kuran’dan tek bir ayet bile okumaz? Neden hayatının sonuna kadar “bu kutsal kitap bana indirildi, bir açıp bakayım, Allah’ın sözlerini ben de öğreneyim…” demez?
Daha öncede söylemiştim. Dindar bir ailede büyümedim ben. Yirmi yaşına kadar da Kuran’ı hiç merak etmedim. Allah tam olarak 6666 ayet indirmişken ben bir tanesini bile bilmiyordum. Çok iyi bir üniversitede okudum ve ben de yüzlerce kitap okudum. Ama ben de tıpkı benim gibi milonlarca insan gibi okuduğum yüzlerce kitaptan değil sadece Kuran’dan sorumlu olacağımı bilmiyordum. Eğer mümin bir arkadaşım bana anlatıp beni Kuran’a döndürmese hayatım boyunca da habersiz bir şekilde yaşayacaktım. Ama kaderimde iman varmış, şükür ki kalbimin Allah sevgisi ile dolması varmış, şükür ki yolumun dosdoğru Kuran olması varmış…
Söylediğim gibi felsefe konusunda yüzlerce kitap okuyarak uzman olabilirsin, yine yüzlerce kitap okuyarak engin bir tarih bilgisine sahip olabilirsin. Sanat konusunda kendini çok geliştirip yüzlerce ressamın tablosunun ismini ezbere bilebilirsin. Kafanın içini böyle birçok bilgiyle doldurabilirsin. Ama bütün bunların yanına eğer Kuran’ı eklemezsen, eğer Kuran’daki ayetleri öğrenip hayata geçirmezsen, o zaman bütün bu yaptıklarının hiçbir anlamı olmadığını öldüğünde öğrenirsin. İnsanın kültürlü olması çok güzel, bu zaten Kuran’da teşvik edilir. İnsan bilimle ve ilimle Allah’a çok yaklaşır. Sanatı, bilimi, tarihi yaratan Allah’tır. Ama iman olmadan sadece bilgi ile insan entellikten öteye gidemez. Öldüğünde de aslında ne kadar cahil olduğunu anlar. Tek bir ayeti bilmeden koskoca ömür geçirmenin, ahiret yerine dünya hayatını tercih etmenin ve Kuran’dan yüz çevirmenin sonu tam bir felakettir.
Emin olun ki insan öldükten sonra sonsuz bir hayata gözlerini açacaktır. Bin yıl değil, onbin yıl değil, trilyonlarca yıl değil, sonsuza kadar sürecek ve hiç bitmeyecek bir yaşam bu. İşte insan Kuran’dan yüz çevirerek, Kuran’ı geride bırakarak, iman etmeden öldüğünde o zaman sonsuza kadar cehennemde kalacaktır. İşte o zaman her gün ama her gün “neden bana gönderilen Kuran’ı hiç merak etmedim, keşke Kuran’ı okusaydım, oradaki hikmetli sözleri kavrasaydım” diye yüreğinde tarifsiz bir pişmanlık içinde yaşayacaktır.
Gerçekten Biz sizi yakın bir azab ile uyardık. Kişinin kendi ellerinin önceden takdim ettiklerine bakacağı gün, kafir olan da: “Ah, keşke ben bir toprak oluverseydim” diyecek. (Nebe’ Suresi, 40)
Sana Rabbinin kitabından vahyedileni oku. O’nun sözlerini değiştirici yoktur ve O’nun dışında kesin olarak bir sığınacak (makam) bulamazsın. (Kehf Suresi, 27)
O gün sen, her ümmeti diz üstü çökmüş (veya toplanmış) olarak görürsün. Her ümmet, kendi kitabına çağrılır. “Bugün yaptıklarınızla karşılık göreceksiniz.” (Casiye Suresi, 28)
Kitab’ın sana (kalbine vahy ile) bırakılacağını umud etmezdin; (bu,) Rabbinden ancak bir rahmettir. Öyleyse sakın kafirlere arka olma. (Kasas Suresi, 86)
“Ve Kur’an’ı okumakla da (emrolundum). Artık kim hidayete gelirse, kendi nefsi için hidayete gelmiştir; kim sapacak olursa, de ki: “Ben yalnızca uyarıcılardanım.” (Neml Suresi, 92)
Gerçekten Allah’ın Kitab’ını okuyanlar, namazı dosdoğru kılanlar ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden gizli ve açık infak edenler; kesin olarak zarara uğramayacak bir ticareti umabilirler. (Fatır Suresi, 29)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder